Ф-КАТАЛОГ
ВИБІРКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН
ЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
Для здобувачів ступеня доктора філософії
за освітньо-науковою програмою
«Авіаційна та ракетно-космічна техніка»
зі спеціальності 134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка
Випускаюча кафедра: авіа та ракетобудування
Каталог містить анотований перелік дисциплін які пропонуються для обрання студентами третього (освітньо-наукового) рівня ВО згідно навчального плану на наступний навчальний рік.
Вибір дисциплін з Ф-каталогу аспірантами здійснюється на початку осіннього семестру (обрані дисципліни вивчатимуться у весняному семестрі того ж року навчання) та на початку весняного семестру першого року навчання (обрані дисципліни вивчатимуться у наступному навчальному році).
ПЕРЕЛІК вибіркових освітніх компонентів |
|
Цикл професійної підготовки |
|
рівень: третій (науковий) |
|
галузь знань: 13 Механічна інженерія |
|
спеціальність 134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка |
|
освітньо-наукова програма
|
|
Випускова кафедра: |
Авіа- та ракетобудування НН ІАТ |
2. Вибіркові освітні компоненти (Вибіркові освітні компоненти з факультетського/кафедрального Каталогів) |
|||||
Шифр за ОП |
Освітні компоненти (навчальні дисципліни) |
Вибіркові освітні компоненти (навчальні дисципліни) |
Курс |
Семестр |
Кредити ETCS |
В 1 |
Освітній компонент 1 Ф-Каталогу |
Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поздовжнім степенем вільності |
2 |
3 |
5 |
Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поперечним степенем вільності |
|||||
Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за шляховим степенем вільності |
|||||
В 2 |
Освітній компонент 2 Ф-Каталогу |
Наукові засади технологічних особливостей проектування деталей літальних апаратів. |
2 |
4 |
5 |
Наукові засади технологічних особливостей проектування складальних одиниць літальних апаратів. |
|||||
Методи верифікації результатів розрахунків та експериментів |
Дисципліна |
Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поздовжнім степенем вільності |
Рівень ВО |
Третій (науковий) |
Курс |
2 |
Обсяг |
5 кредитів ЄКТС |
Мова викладання |
Українська |
Кафедра |
Авіа- та ракетобудування |
Вимоги до початку вивчення |
Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Моделювання аеродинамічних явищ та процесів в умовах дозвукових, трансзвукових та надзвукових швидкостей". |
Що буде вивчатися |
Засади теорії стійкості та керованості літака, методики та практики математичного моделювання. |
Чому це цікаво/треба вивчати |
Знання і вміння, які здобувачі отримують в процесі вивчення дисципліни "Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поздовжнім степенем вільності", дозволяють їм самостійно виконувати дослідження стійкості та керованості літальних апаратів різних схем. |
Чому можна навчитися (результати навчання) |
В результаті вивчення дисципліни здобувачі отримають знання, необхідні для розробки математичних моделей стійкості та керованості літака, розробки методів поліпшення аеродинамічних та динамічних характеристик літака в умовах впливу різних факторів; також досліджувати вплив компонентів літака на характеристики стійкості та керованості. |
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності) |
Вивчення даної дисципліни дає можливість самостійно використовувати методи і засоби підвищення стійкості та керованості ЛА різних аеродинамічних схем, аналізувати характеристики стійкості та керованості літальних апаратів, та видавати на підставі аналізу необхідні проектні рекомендації. |
Інформаційне забезпечення |
Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, контрольні завдання, навчальний посібник. |
Форма проведення занять |
Лекції, практичні заняття (семінари), самостійні роботи. |
Семестровий контроль |
Екзамен |
Дисципліна |
Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поперечним степенем вільності |
Рівень ВО |
Третій (науковий) |
Курс |
2 |
Обсяг |
5 кредитів ЄКТС |
Мова викладання |
Українська |
Кафедра |
Авіа- та ракетобудування |
Вимоги до початку вивчення |
Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисциплін "Моделювання аеродинамічних явищ та процесів в умовах дозвукових, трансзвукових та надзвукових швидкостей". |
Що буде вивчатися |
Засади теорії стійкості та керованості літака, методики та практики математичного моделювання. |
Чому це цікаво/треба вивчати |
Знання і вміння, які здобувачі отримують в процесі вивчення дисципліни "Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поперечним степенем вільності", дозволяють їм самостійно виконувати дослідження стійкості та керованості літальних апаратів різних схем. |
Чому можна навчитися (результати навчання) |
В результаті вивчення дисципліни здобувачі отримають знання, необхідні для розробки математичних моделей стійкості та керованості літака, розробки методів поліпшення аеродинамічних та динамічних характеристик літака в умовах впливу різних факторів; також досліджувати вплив компонентів літака на характеристики стійкості та керованості. |
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності) |
Вивчення даної дисципліни дає можливість самостійно використовувати методи і засоби підвищення стійкості та керованості ЛА різних аеродинамічних схем, аналізувати характеристики стійкості та керованості літальних апаратів, та видавати на підставі аналізу необхідні проектні рекомендації. |
Інформаційне забезпечення |
Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, контрольні завдання, навчальний посібник. |
Форма проведення занять |
Лекції, практичні заняття (семінари), самостійні роботи. |
Семестровий контроль |
Екзамен |
Дисципліна |
Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за шляховим степенем вільності |
Рівень ВО |
Третій (науковий) |
Курс |
2 |
Обсяг |
5 кредитів ЄКТС |
Мова викладання |
Українська |
Кафедра |
Авіа- та ракетобудування |
Вимоги до початку вивчення |
Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Моделювання аеродинамічних явищ та процесів в умовах дозвукових, трансзвукових та надзвукових швидкостей". |
Що буде вивчатися |
Засади теорії стійкості та керованості літака, методики та практики математичного моделювання. |
Чому це цікаво/треба вивчати |
Знання і вміння, які здобувачі отримують в процесі вивчення дисципліни "Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за шляховим степенем вільності", дозволяють їм самостійно виконувати дослідження стійкості та керованості літальних апаратів різних схем. |
Чому можна навчитися (результати навчання) |
В результаті вивчення дисципліни здобувачі отримають знання, необхідні для розробки математичних моделей стійкості та керованості літака, розробки методів поліпшення аеродинамічних та динамічних характеристик літака в умовах впливу різних факторів; також досліджувати вплив компонентів літака на характеристики стійкості та керованості. |
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності) |
Вивчення даної дисципліни дає можливість самостійно використовувати методи і засоби підвищення стійкості та керованості ЛА різних аеродинамічних схем, аналізувати характеристики стійкості та керованості літальних апаратів, та видавати на підставі аналізу необхідні проектні рекомендації. |
Інформаційне забезпечення |
Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, контрольні завдання, навчальний посібник. |
Форма проведення занять |
Лекції, практичні заняття (семінари), самостійні роботи. |
Семестровий контроль |
Екзамен |
Дисципліна |
Наукові засади технологічних особливостей проектування деталей літальних апаратів. |
Рівень ВО |
Третій (науковий) |
Курс |
2 |
Обсяг |
5 кредитів ЄКТС |
Мова викладання |
Українська |
Кафедра |
Авіа- та ракетобудування |
Вимоги до початку вивчення |
Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Сучасні інформаційні технології проектування конструкцій ЛА". |
Що буде вивчатися |
Теорія і практика розробки та застосування сучасних математичних методів проектування деталей літальних апаратів, зокрема методу скінченних елементів. |
Чому це цікаво/треба вивчати |
Знання та вміння, які здобувачі отримують під час вивчення дисципліни "Наукові засади технологічних особливостей проєктування деталей літальних апаратів.", дозволяють їм самостійно розробляти спеціалізовані методики визначення оптимальної аеродинамічної конфігурації ЛА, і практично їх реалізовувати, зокрема, шляхом використання інтегрованого програмного забезпечення. |
Чому можна навчитися (результати навчання) |
Розробляти спеціалізовані багатопараметричні моделі аеродинамічних компонувань ЛА, які дають можливість ефективно використовувати математичні методи оптимізації для пошуку оптимальної аеродинамічного компонування; використовувати та вдосконалювати методи і засоби апроксимації та інтерполяції, структурно-параметричної оптимізації на основі створення багатопараметричних моделей, у тому числі з використанням багатокритерійних методів оптимізації. |
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності) |
Ефективно виконувати оптимізацію аеродинамічного компонування ЛА, шляхом розробки та використання спеціалізованого інтегрованого прикладного програмного забезпечення для автоматизації процесу формування розрахункових моделей, в тому числі багатопараметричних моделей ЛА на ранніх стадіях проектування; застосовувати набуті знання й уміння в подальшій професійній діяльності. |
Інформаційне забезпечення |
Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, контрольні завдання, навчальний посібник. |
Форма проведення занять |
Лекції, практичні заняття (семінари), самостіні роботи. |
Семестровий контроль |
Екзамен |
Дисципліна |
Наукові засади технологічних особливостей проєктування складальних одиниць літальних апаратів. |
Рівень ВО |
Третій (науковий) |
Курс |
2 |
Обсяг |
5 кредитів ЄКТС |
Мова викладання |
Українська |
Кафедра |
Авіа- та ракетобудування ІАТ |
Вимоги до початку вивчення |
Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Сучасні інформаційні технології проектування конструкцій ЛА". |
Що буде вивчатися |
Теорія і практика розробки та застосування сучасних математичних методів проектування деталей літальних апаратів, зокрема методу скінченних елементів. |
Чому це цікаво/треба вивчати |
Знання та вміння, які здобувачі отримують під час вивчення дисципліни "Наукові засади технологічних особливостей проєктування складальних одиниць літальних апаратів.", дозволяють їм самостійно розробляти спеціалізовані методики визначення оптимальної аеродинамічної конфігурації ЛА, і практично їх реалізовувати, зокрема, шляхом використання інтегрованого програмного забезпечення. |
Чому можна навчитися (результати навчання) |
Розробляти спеціалізовані багатопараметричні моделі аеродинамічних компонувань ЛА, які дають можливість ефективно використовувати математичні методи оптимізації для пошуку оптимальної аеродинамічного компонування; використовувати та вдосконалювати методи і засоби апроксимації та інтерполяції, структурно-параметричної оптимізації на основі створення багатопараметричних моделей, у тому числі з використанням багатокритерійних методів оптимізації. |
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності) |
Ефективно виконувати оптимізацію аеродинамічного компонування ЛА, шляхом розробки та використання спеціалізованого інтегрованого прикладного програмного забезпечення для автоматизації процесу формування розрахункових моделей, в тому числі багатопараметричних моделей ЛА на ранніх стадіях проектування; застосовувати набуті знання й уміння в подальшій професійній діяльності. |
Інформаційне забезпечення |
Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, самостійні завдання. |
Форма прове-дення занять |
Лекції, практичні заняття (семінари), самостіні роботи. |
Семестровий контроль |
Екзамен |
Дисципліна |
Методи верифікації результатів розрахунків та експериментів |
Рівень ВО |
Третій (науковий) |
Курс |
2 |
Обсяг |
5 кредитів ЄКТС |
Мова викладання |
Українська |
Кафедра |
Авіа- та ракетобудування ІАТ |
Вимоги до початку вивчення |
Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Сучасні інформаційні технології проектування конструкцій ЛА". |
Що буде вивчатися |
Методи планування експериментів, методи ідентифікації характеристик об'єктів за даними натурних випробувань. Методи обробки результатів експериментальних даних і даних чисельних розрахунків, методи проектувального та перевірочного розрахунку, методи розрахункових та льотних випробувань. |
Чому це цікаво/треба вивчати |
Математична обробка результатів експериментів, включаючи методи ідентифікації характеристик літальних апаратів за даними натурних і трубних випробувань допомагає будувати точніші математичні моделі, які мають велике практичне значення. |
Чому можна навчитися (результати навчання) |
Розробляти програми проведення різних експериментів, у тому числі льотних відповідно вимог норм льотної придатності ЛА, користування методами проектувального та перевірочного розрахунку, методи розрахункових та льотних випробувань. |
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності) |
Працювати з нормами льотної придатності; готувати і проводити різноманітні випробування об'єктів авіаційної і космічної техніки; проводити дослідження в аеродинамічних і гідродинамічних трубах; розробляти програми льотних випробувань та проводити обробку й аналіз їхніх результатів. |
Інформаційне забезпечення |
Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, самостійні завдання. |
Форма прове-дення занять |
Лекції, практичні заняття (семінари), самостійні роботи. |
Семестровий контроль |
Екзамен |