Ф-КАТАЛОГ
ВИБІРКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН
ЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
Для здобувачів ступеня доктора філософії
за освітньо-науковою програмою 
 «Авіаційна та ракетно-космічна техніка»
зі спеціальності 134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка
Випускаюча кафедра: авіа та ракетобудування
Каталог містить анотований перелік дисциплін які пропонуються для обрання студентами третього (освітньо-наукового) рівня ВО згідно навчального плану на наступний навчальний рік.
Вибір дисциплін з Ф-каталогу аспірантами здійснюється на початку осіннього семестру (обрані дисципліни вивчатимуться у весняному семестрі того ж року навчання) та на початку весняного семестру першого року навчання (обрані дисципліни вивчатимуться у наступному навчальному році).
| ПЕРЕЛІК вибіркових освітніх компонентів | |
| Цикл професійної підготовки | |
| рівень: третій (науковий) | |
| галузь знань: 13 Механічна інженерія | |
| спеціальність 134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка | |
| освітньо-наукова програма 
 | |
| Випускова кафедра: | Авіа- та ракетобудування НН ІАТ | 
| 2. Вибіркові освітні компоненти (Вибіркові освітні компоненти з факультетського/кафедрального Каталогів) | |||||
| Шифр за ОП | Освітні компоненти (навчальні дисципліни) | Вибіркові освітні компоненти (навчальні дисципліни) | Курс | Семестр | Кредити ETCS | 
| В 1 | Освітній компонент 1 Ф-Каталогу | Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поздовжнім степенем вільності | 2 | 3 | 5 | 
| Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поперечним степенем вільності | |||||
| Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за шляховим степенем вільності | |||||
| В 2 | Освітній компонент 2 Ф-Каталогу | Наукові засади технологічних особливостей проектування деталей літальних апаратів. | 2 | 4 | 5 | 
| Наукові засади технологічних особливостей проектування складальних одиниць літальних апаратів. | |||||
| Методи верифікації результатів розрахунків та експериментів | |||||
| Дисципліна | Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поздовжнім степенем вільності | 
| Рівень ВО | Третій (науковий) | 
| Курс | 2 | 
| Обсяг | 5 кредитів ЄКТС | 
| Мова викладання | Українська | 
| Кафедра | Авіа- та ракетобудування | 
| Вимоги до початку вивчення | Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Моделювання аеродинамічних явищ та процесів в умовах дозвукових, трансзвукових та надзвукових швидкостей". | 
| Що буде вивчатися | Засади теорії стійкості та керованості літака, методики та практики математичного моделювання. | 
| Чому це цікаво/треба вивчати | Знання і вміння, які здобувачі отримують в процесі вивчення дисципліни "Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поздовжнім степенем вільності", дозволяють їм самостійно виконувати дослідження стійкості та керованості літальних апаратів різних схем. | 
| Чому можна навчитися (результати навчання) | В результаті вивчення дисципліни здобувачі отримають знання, необхідні для розробки математичних моделей стійкості та керованості літака, розробки методів поліпшення аеродинамічних та динамічних характеристик літака в умовах впливу різних факторів; також досліджувати вплив компонентів літака на характеристики стійкості та керованості. | 
| Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності) | Вивчення даної дисципліни дає можливість самостійно використовувати методи і засоби підвищення стійкості та керованості ЛА різних аеродинамічних схем, аналізувати характеристики стійкості та керованості літальних апаратів, та видавати на підставі аналізу необхідні проектні рекомендації. | 
| Інформаційне забезпечення | Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, контрольні завдання, навчальний посібник. | 
| Форма проведення занять | Лекції, практичні заняття (семінари), самостійні роботи. | 
| Семестровий контроль | Екзамен | 
| Дисципліна | Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поперечним степенем вільності | 
| Рівень ВО | Третій (науковий) | 
| Курс | 2 | 
| Обсяг | 5 кредитів ЄКТС | 
| Мова викладання | Українська | 
| Кафедра | Авіа- та ракетобудування | 
| Вимоги до початку вивчення | Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисциплін "Моделювання аеродинамічних явищ та процесів в умовах дозвукових, трансзвукових та надзвукових швидкостей". | 
| Що буде вивчатися | Засади теорії стійкості та керованості літака, методики та практики математичного моделювання. | 
| Чому це цікаво/треба вивчати | Знання і вміння, які здобувачі отримують в процесі вивчення дисципліни "Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поперечним степенем вільності", дозволяють їм самостійно виконувати дослідження стійкості та керованості літальних апаратів різних схем. | 
| Чому можна навчитися (результати навчання) | В результаті вивчення дисципліни здобувачі отримають знання, необхідні для розробки математичних моделей стійкості та керованості літака, розробки методів поліпшення аеродинамічних та динамічних характеристик літака в умовах впливу різних факторів; також досліджувати вплив компонентів літака на характеристики стійкості та керованості. | 
| Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності) | Вивчення даної дисципліни дає можливість самостійно використовувати методи і засоби підвищення стійкості та керованості ЛА різних аеродинамічних схем, аналізувати характеристики стійкості та керованості літальних апаратів, та видавати на підставі аналізу необхідні проектні рекомендації. | 
| Інформаційне забезпечення | Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, контрольні завдання, навчальний посібник. | 
| Форма проведення занять | Лекції, практичні заняття (семінари), самостійні роботи. | 
| Семестровий контроль | Екзамен | 
| Дисципліна | Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за шляховим степенем вільності | 
| Рівень ВО | Третій (науковий) | 
| Курс | 2 | 
| Обсяг | 5 кредитів ЄКТС | 
| Мова викладання | Українська | 
| Кафедра | Авіа- та ракетобудування | 
| Вимоги до початку вивчення | Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Моделювання аеродинамічних явищ та процесів в умовах дозвукових, трансзвукових та надзвукових швидкостей". | 
| Що буде вивчатися | Засади теорії стійкості та керованості літака, методики та практики математичного моделювання. | 
| Чому це цікаво/треба вивчати | Знання і вміння, які здобувачі отримують в процесі вивчення дисципліни "Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за шляховим степенем вільності", дозволяють їм самостійно виконувати дослідження стійкості та керованості літальних апаратів різних схем. | 
| Чому можна навчитися (результати навчання) | В результаті вивчення дисципліни здобувачі отримають знання, необхідні для розробки математичних моделей стійкості та керованості літака, розробки методів поліпшення аеродинамічних та динамічних характеристик літака в умовах впливу різних факторів; також досліджувати вплив компонентів літака на характеристики стійкості та керованості. | 
| Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності) | Вивчення даної дисципліни дає можливість самостійно використовувати методи і засоби підвищення стійкості та керованості ЛА різних аеродинамічних схем, аналізувати характеристики стійкості та керованості літальних апаратів, та видавати на підставі аналізу необхідні проектні рекомендації. | 
| Інформаційне забезпечення | Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, контрольні завдання, навчальний посібник. | 
| Форма проведення занять | Лекції, практичні заняття (семінари), самостійні роботи. | 
| Семестровий контроль | Екзамен | 
| Дисципліна | Наукові засади технологічних особливостей проектування деталей літальних апаратів. | 
| Рівень ВО | Третій (науковий) | 
| Курс | 2 | 
| Обсяг | 5 кредитів ЄКТС | 
| Мова викладання | Українська | 
| Кафедра | Авіа- та ракетобудування | 
| Вимоги до початку вивчення | Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Сучасні інформаційні технології проектування конструкцій ЛА". | 
| Що буде вивчатися | Теорія і практика розробки та застосування сучасних математичних методів проектування деталей літальних апаратів, зокрема методу скінченних елементів. | 
| Чому це цікаво/треба вивчати | Знання та вміння, які здобувачі отримують під час вивчення дисципліни "Наукові засади технологічних особливостей проєктування деталей літальних апаратів.", дозволяють їм самостійно розробляти спеціалізовані методики визначення оптимальної аеродинамічної конфігурації ЛА, і практично їх реалізовувати, зокрема, шляхом використання інтегрованого програмного забезпечення. | 
| Чому можна навчитися (результати навчання) | Розробляти спеціалізовані багатопараметричні моделі аеродинамічних компонувань ЛА, які дають можливість ефективно використовувати математичні методи оптимізації для пошуку оптимальної аеродинамічного компонування; використовувати та вдосконалювати методи і засоби апроксимації та інтерполяції, структурно-параметричної оптимізації на основі створення багатопараметричних моделей, у тому числі з використанням багатокритерійних методів оптимізації. | 
| Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності) | Ефективно виконувати оптимізацію аеродинамічного компонування ЛА, шляхом розробки та використання спеціалізованого інтегрованого прикладного програмного забезпечення для автоматизації процесу формування розрахункових моделей, в тому числі багатопараметричних моделей ЛА на ранніх стадіях проектування; застосовувати набуті знання й уміння в подальшій професійній діяльності. | 
| Інформаційне забезпечення | Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, контрольні завдання, навчальний посібник. | 
| Форма проведення занять | Лекції, практичні заняття (семінари), самостіні роботи. | 
| Семестровий контроль | Екзамен | 
| Дисципліна | Наукові засади технологічних особливостей проєктування складальних одиниць літальних апаратів. | 
| Рівень ВО | Третій (науковий) | 
| Курс | 2 | 
| Обсяг | 5 кредитів ЄКТС | 
| Мова викладання | Українська | 
| Кафедра | Авіа- та ракетобудування ІАТ | 
| Вимоги до початку вивчення | Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Сучасні інформаційні технології проектування конструкцій ЛА". | 
| Що буде вивчатися | Теорія і практика розробки та застосування сучасних математичних методів проектування деталей літальних апаратів, зокрема методу скінченних елементів. | 
| Чому це цікаво/треба вивчати | Знання та вміння, які здобувачі отримують під час вивчення дисципліни "Наукові засади технологічних особливостей проєктування складальних одиниць літальних апаратів.", дозволяють їм самостійно розробляти спеціалізовані методики визначення оптимальної аеродинамічної конфігурації ЛА, і практично їх реалізовувати, зокрема, шляхом використання інтегрованого програмного забезпечення. | 
| Чому можна навчитися (результати навчання) | Розробляти спеціалізовані багатопараметричні моделі аеродинамічних компонувань ЛА, які дають можливість ефективно використовувати математичні методи оптимізації для пошуку оптимальної аеродинамічного компонування; використовувати та вдосконалювати методи і засоби апроксимації та інтерполяції, структурно-параметричної оптимізації на основі створення багатопараметричних моделей, у тому числі з використанням багатокритерійних методів оптимізації. | 
| Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності) | Ефективно виконувати оптимізацію аеродинамічного компонування ЛА, шляхом розробки та використання спеціалізованого інтегрованого прикладного програмного забезпечення для автоматизації процесу формування розрахункових моделей, в тому числі багатопараметричних моделей ЛА на ранніх стадіях проектування; застосовувати набуті знання й уміння в подальшій професійній діяльності. | 
| Інформаційне забезпечення | Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, самостійні завдання. | 
| Форма прове-дення занять | Лекції, практичні заняття (семінари), самостіні роботи. | 
| Семестровий контроль | Екзамен | 
| Дисципліна | Методи верифікації результатів розрахунків та експериментів | 
| Рівень ВО | Третій (науковий) | 
| Курс | 2 | 
| Обсяг | 5 кредитів ЄКТС | 
| Мова викладання | Українська | 
| Кафедра | Авіа- та ракетобудування ІАТ | 
| Вимоги до початку вивчення | Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Сучасні інформаційні технології проектування конструкцій ЛА". | 
| Що буде вивчатися | Методи планування експериментів, методи ідентифікації характеристик об'єктів за даними натурних випробувань. Методи обробки результатів експериментальних даних і даних чисельних розрахунків, методи проектувального та перевірочного розрахунку, методи розрахункових та льотних випробувань. | 
| Чому це цікаво/треба вивчати | Математична обробка результатів експериментів, включаючи методи ідентифікації характеристик літальних апаратів за даними натурних і трубних випробувань допомагає будувати точніші математичні моделі, які мають велике практичне значення. | 
| Чому можна навчитися (результати навчання) | Розробляти програми проведення різних експериментів, у тому числі льотних відповідно вимог норм льотної придатності ЛА, користування методами проектувального та перевірочного розрахунку, методи розрахункових та льотних випробувань. | 
| Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності) | Працювати з нормами льотної придатності; готувати і проводити різноманітні випробування об'єктів авіаційної і космічної техніки; проводити дослідження в аеродинамічних і гідродинамічних трубах; розробляти програми льотних випробувань та проводити обробку й аналіз їхніх результатів. | 
| Інформаційне забезпечення | Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, самостійні завдання. | 
| Форма прове-дення занять | Лекції, практичні заняття (семінари), самостійні роботи. | 
| Семестровий контроль | Екзамен | 


