Ф-КАТАЛОГ
ВИБІРКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН
ЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
Для здобувачів ступеня доктора філософії
за освітньо-науковою програмою
«Авіаційна та ракетно-космічна техніка»
зі спеціальності 134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка
Випускаюча кафедра: авіа та ракетобудування
Каталог містить анотований перелік дисциплін які пропонуються для обрання студентами третього (освітньо-наукового) рівня ВО згідно навчального плану на наступний навчальний рік.
Вибір дисциплін з Ф-каталогу аспірантами здійснюється на початку осіннього семестру (обрані дисципліни вивчатимуться у весняному семестрі того ж року навчання) та на початку весняного семестру першого року навчання (обрані дисципліни вивчатимуться у наступному навчальному році).
ПЕРЕЛІК вибіркових освітніх компонентів
|
Цикл професійної підготовки
|
рівень: третій (науковий)
|
галузь знань: 13 Механічна інженерія
|
спеціальність 134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка
|
освітньо-наукова програма
|
Випускова кафедра:
|
Авіа- та ракетобудування НН ІАТ
|
2. Вибіркові освітні компоненти
(Вибіркові освітні компоненти з факультетського/кафедрального Каталогів)
|
Шифр за ОП
|
Освітні компоненти (навчальні дисципліни)
|
Вибіркові освітні компоненти (навчальні дисципліни)
|
Курс
|
Семестр
|
Кредити ETCS
|
В 1
|
Освітній компонент 1 Ф-Каталогу
|
Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поздовжнім степенем вільності
|
2
|
3
|
5
|
Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поперечним степенем вільності
|
Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за шляховим степенем вільності
|
В 2
|
Освітній компонент 2 Ф-Каталогу
|
Наукові засади технологічних особливостей проектування деталей літальних апаратів.
|
2
|
4
|
5
|
Наукові засади технологічних особливостей проектування складальних одиниць літальних апаратів.
|
Методи верифікації результатів розрахунків та експериментів
|
Дисципліна
|
Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поздовжнім степенем вільності
|
Рівень ВО
|
Третій (науковий)
|
Курс
|
2
|
Обсяг
|
5 кредитів ЄКТС
|
Мова викладання
|
Українська
|
Кафедра
|
Авіа- та ракетобудування
|
Вимоги до початку вивчення
|
Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Моделювання аеродинамічних явищ та процесів в умовах дозвукових, трансзвукових та надзвукових швидкостей".
|
Що буде вивчатися
|
Засади теорії стійкості та керованості літака, методики та практики математичного моделювання.
|
Чому це цікаво/треба вивчати
|
Знання і вміння, які здобувачі отримують в процесі вивчення дисципліни "Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поздовжнім степенем вільності", дозволяють їм самостійно виконувати дослідження стійкості та керованості літальних апаратів різних схем.
|
Чому можна навчитися (результати навчання)
|
В результаті вивчення дисципліни здобувачі отримають знання, необхідні для розробки математичних моделей стійкості та керованості літака, розробки методів поліпшення аеродинамічних та динамічних характеристик літака в умовах впливу різних факторів; також досліджувати вплив компонентів літака на характеристики стійкості та керованості.
|
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності)
|
Вивчення даної дисципліни дає можливість самостійно використовувати методи і засоби підвищення стійкості та керованості ЛА різних аеродинамічних схем, аналізувати характеристики стійкості та керованості літальних апаратів, та видавати на підставі аналізу необхідні проектні рекомендації.
|
Інформаційне забезпечення
|
Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, контрольні завдання, навчальний посібник.
|
Форма проведення занять
|
Лекції, практичні заняття (семінари), самостійні роботи.
|
Семестровий контроль
|
Екзамен
|
Дисципліна
|
Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поперечним степенем вільності
|
Рівень ВО
|
Третій (науковий)
|
Курс
|
2
|
Обсяг
|
5 кредитів ЄКТС
|
Мова викладання
|
Українська
|
Кафедра
|
Авіа- та ракетобудування
|
Вимоги до початку вивчення
|
Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисциплін "Моделювання аеродинамічних явищ та процесів в умовах дозвукових, трансзвукових та надзвукових швидкостей".
|
Що буде вивчатися
|
Засади теорії стійкості та керованості літака, методики та практики математичного моделювання.
|
Чому це цікаво/треба вивчати
|
Знання і вміння, які здобувачі отримують в процесі вивчення дисципліни "Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за поперечним степенем вільності", дозволяють їм самостійно виконувати дослідження стійкості та керованості літальних апаратів різних схем.
|
Чому можна навчитися (результати навчання)
|
В результаті вивчення дисципліни здобувачі отримають знання, необхідні для розробки математичних моделей стійкості та керованості літака, розробки методів поліпшення аеродинамічних та динамічних характеристик літака в умовах впливу різних факторів; також досліджувати вплив компонентів літака на характеристики стійкості та керованості.
|
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності)
|
Вивчення даної дисципліни дає можливість самостійно використовувати методи і засоби підвищення стійкості та керованості ЛА різних аеродинамічних схем, аналізувати характеристики стійкості та керованості літальних апаратів, та видавати на підставі аналізу необхідні проектні рекомендації.
|
Інформаційне забезпечення
|
Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, контрольні завдання, навчальний посібник.
|
Форма проведення занять
|
Лекції, практичні заняття (семінари), самостійні роботи.
|
Семестровий контроль
|
Екзамен
|
Дисципліна
|
Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за шляховим степенем вільності
|
Рівень ВО
|
Третій (науковий)
|
Курс
|
2
|
Обсяг
|
5 кредитів ЄКТС
|
Мова викладання
|
Українська
|
Кафедра
|
Авіа- та ракетобудування
|
Вимоги до початку вивчення
|
Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Моделювання аеродинамічних явищ та процесів в умовах дозвукових, трансзвукових та надзвукових швидкостей".
|
Що буде вивчатися
|
Засади теорії стійкості та керованості літака, методики та практики математичного моделювання.
|
Чому це цікаво/треба вивчати
|
Знання і вміння, які здобувачі отримують в процесі вивчення дисципліни "Методи та засоби поліпшення стійкості та керованості ЛА за шляховим степенем вільності", дозволяють їм самостійно виконувати дослідження стійкості та керованості літальних апаратів різних схем.
|
Чому можна навчитися (результати навчання)
|
В результаті вивчення дисципліни здобувачі отримають знання, необхідні для розробки математичних моделей стійкості та керованості літака, розробки методів поліпшення аеродинамічних та динамічних характеристик літака в умовах впливу різних факторів; також досліджувати вплив компонентів літака на характеристики стійкості та керованості.
|
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності)
|
Вивчення даної дисципліни дає можливість самостійно використовувати методи і засоби підвищення стійкості та керованості ЛА різних аеродинамічних схем, аналізувати характеристики стійкості та керованості літальних апаратів, та видавати на підставі аналізу необхідні проектні рекомендації.
|
Інформаційне забезпечення
|
Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, контрольні завдання, навчальний посібник.
|
Форма проведення занять
|
Лекції, практичні заняття (семінари), самостійні роботи.
|
Семестровий контроль
|
Екзамен
|
Дисципліна
|
Наукові засади технологічних особливостей проектування деталей літальних апаратів.
|
Рівень ВО
|
Третій (науковий)
|
Курс
|
2
|
Обсяг
|
5 кредитів ЄКТС
|
Мова викладання
|
Українська
|
Кафедра
|
Авіа- та ракетобудування
|
Вимоги до початку вивчення
|
Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Сучасні інформаційні технології проектування конструкцій ЛА".
|
Що буде вивчатися
|
Теорія і практика розробки та застосування сучасних математичних методів проектування деталей літальних апаратів, зокрема методу скінченних елементів.
|
Чому це цікаво/треба вивчати
|
Знання та вміння, які здобувачі отримують під час вивчення дисципліни "Наукові засади технологічних особливостей проєктування деталей літальних апаратів.", дозволяють їм самостійно розробляти спеціалізовані методики визначення оптимальної аеродинамічної конфігурації ЛА, і практично їх реалізовувати, зокрема, шляхом використання інтегрованого програмного забезпечення.
|
Чому можна навчитися (результати навчання)
|
Розробляти спеціалізовані багатопараметричні моделі аеродинамічних компонувань ЛА, які дають можливість ефективно використовувати математичні методи оптимізації для пошуку оптимальної аеродинамічного компонування; використовувати та вдосконалювати методи і засоби апроксимації та інтерполяції, структурно-параметричної оптимізації на основі створення багатопараметричних моделей, у тому числі з використанням багатокритерійних методів оптимізації.
|
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності)
|
Ефективно виконувати оптимізацію аеродинамічного компонування ЛА, шляхом розробки та використання спеціалізованого інтегрованого прикладного програмного забезпечення для автоматизації процесу формування розрахункових моделей, в тому числі багатопараметричних моделей ЛА на ранніх стадіях проектування; застосовувати набуті знання й уміння в подальшій професійній діяльності.
|
Інформаційне забезпечення
|
Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, контрольні завдання, навчальний посібник.
|
Форма проведення занять
|
Лекції, практичні заняття (семінари), самостіні роботи.
|
Семестровий контроль
|
Екзамен
|
Дисципліна
|
Наукові засади технологічних особливостей проєктування складальних одиниць літальних апаратів.
|
Рівень ВО
|
Третій (науковий)
|
Курс
|
2
|
Обсяг
|
5 кредитів ЄКТС
|
Мова викладання
|
Українська
|
Кафедра
|
Авіа- та ракетобудування ІАТ
|
Вимоги до початку вивчення
|
Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Сучасні інформаційні технології проектування конструкцій ЛА".
|
Що буде вивчатися
|
Теорія і практика розробки та застосування сучасних математичних методів проектування деталей літальних апаратів, зокрема методу скінченних елементів.
|
Чому це цікаво/треба вивчати
|
Знання та вміння, які здобувачі отримують під час вивчення дисципліни "Наукові засади технологічних особливостей проєктування складальних одиниць літальних апаратів.", дозволяють їм самостійно розробляти спеціалізовані методики визначення оптимальної аеродинамічної конфігурації ЛА, і практично їх реалізовувати, зокрема, шляхом використання інтегрованого програмного забезпечення.
|
Чому можна навчитися (результати навчання)
|
Розробляти спеціалізовані багатопараметричні моделі аеродинамічних компонувань ЛА, які дають можливість ефективно використовувати математичні методи оптимізації для пошуку оптимальної аеродинамічного компонування; використовувати та вдосконалювати методи і засоби апроксимації та інтерполяції, структурно-параметричної оптимізації на основі створення багатопараметричних моделей, у тому числі з використанням багатокритерійних методів оптимізації.
|
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності)
|
Ефективно виконувати оптимізацію аеродинамічного компонування ЛА, шляхом розробки та використання спеціалізованого інтегрованого прикладного програмного забезпечення для автоматизації процесу формування розрахункових моделей, в тому числі багатопараметричних моделей ЛА на ранніх стадіях проектування; застосовувати набуті знання й уміння в подальшій професійній діяльності.
|
Інформаційне забезпечення
|
Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, самостійні завдання.
|
Форма прове-дення занять
|
Лекції, практичні заняття (семінари), самостіні роботи.
|
Семестровий контроль
|
Екзамен
|
Дисципліна
|
Методи верифікації результатів розрахунків та експериментів
|
Рівень ВО
|
Третій (науковий)
|
Курс
|
2
|
Обсяг
|
5 кредитів ЄКТС
|
Мова викладання
|
Українська
|
Кафедра
|
Авіа- та ракетобудування ІАТ
|
Вимоги до початку вивчення
|
Вивчення цієї дисципліни вимагає наявності у здобувачів навичок користування персональними комп'ютерами на рівні досвідченого користувача, а також наявності знань і вмінь, які вони отримають під час вивчення дисциплін другого (магістерського) рівня підготовки за спеціальністю "134 Авіаційна та ракетно-космічна техніка", а також дисципліни "Сучасні інформаційні технології проектування конструкцій ЛА".
|
Що буде вивчатися
|
Методи планування експериментів, методи ідентифікації характеристик об'єктів за даними натурних випробувань. Методи обробки результатів експериментальних даних і даних чисельних розрахунків, методи проектувального та перевірочного розрахунку, методи розрахункових та льотних випробувань.
|
Чому це цікаво/треба вивчати
|
Математична обробка результатів експериментів, включаючи методи ідентифікації характеристик літальних апаратів за даними натурних і трубних випробувань допомагає будувати точніші математичні моделі, які мають велике практичне значення.
|
Чому можна навчитися (результати навчання)
|
Розробляти програми проведення різних експериментів, у тому числі льотних відповідно вимог норм льотної придатності ЛА, користування методами проектувального та перевірочного розрахунку, методи розрахункових та льотних випробувань.
|
Як можна користуватися набутими знаннями і уміннями (компетентності)
|
Працювати з нормами льотної придатності; готувати і проводити різноманітні випробування об'єктів авіаційної і космічної техніки; проводити дослідження в аеродинамічних і гідродинамічних трубах; розробляти програми льотних випробувань та проводити обробку й аналіз їхніх результатів.
|
Інформаційне забезпечення
|
Навчальна та робоча програми дисципліни, РСО, самостійні завдання.
|
Форма прове-дення занять
|
Лекції, практичні заняття (семінари), самостійні роботи.
|
Семестровий контроль
|
Екзамен
|