Stratolaunch, аерокосмічна фірма, заснована покійним співзасновником Microsoft Полом Алленом, вдруге здійснила польоти на своєму грандіозному літаку-носії "Roc". Це був перший політ компанії в новій власності, який відбувся через два роки після первинних льотних випробувань судна з двома фюзеляжами .
"Сьогоднішній рейс, на перший огляд, виявився надзвичайно успішним", - заявив журналістам у четвер заступник керівника оперативного відділу Stratolaunch Захарій Кревор. "Ми виконали всі тестові пункти за бажанням, ми не бачили нічого аномального, і ми дуже задоволені станом літака при посадці".
Колеса Рока піднялися о 10:30 ранку за північноєвропейського часу, і літак досяг пікової висоти 2,6 милі над пустелею Мохаве в Каліфорнії, пише Stratolaunch у прес-релізі. Політ, який працював на шести двигунах, тривав три години 14 хвилин, перш ніж Рок спустився на гігантську злітно-посадкову смугу в повітряно-космічному порту Мохаве. Політ тривав довше, ніж перший виліт у 2019 році, але корабель летів трохи нижче. Одна сторона літака приземлилася безпосередньо перед іншою.
"Повітряний екіпаж провів чудову роботу, щоб збити літак відповідно до наших очікуваних процедур побічного вітру", - сказав Кревор. Тестовий політ Roc був розроблений, щоб побачити, як літак справляється з тиском у кабіні, а також перевірити функції безпеки та деякі нові оновлення обладнання після останнього тестового польоту.
Приземлення !! Успішні льотні випробування, щоб завершити день. Яке прекрасне видовище. pic.twitter.com/gdssjvoN8x
- Stratolaunch (@Stratolaunch) 29 квітня 2021 року
Розмах крил літака-носія становить 385 футів - майже вдвічі більше ширини Boeing 747, що робить його найбільшим у світі літаком за розмахом крил. Він призначений для перевезення повністю багаторазового та автономного гіперзвукового автомобіля Talon-A - реактивного реактивного корабля розміром 28 футів у довжину та 14 футів у ширину, який призначений для того, щоб служити гіперзвуковим випробувальним стендом для Міністерства оборони.
Після розгортання Talon A запалить свій ракетний двигун, що працює на рідині, щоб піднятися вище в атмосферу Землі протягом приблизно хвилини гіперзвукових умов польоту. Він ковзає назад для автономної посадки на звичайну злітно-посадкову смугу.
Однак такого талона-А на борту Roc для випробувального польоту в четвер не було. Головний технологічний директор компанії Даніель Міллман заявив журналістам, що Roc буде підніматися вище та швидше в тестових польотах протягом наступного року, поки не зможе виявити себе здатним досягти правильних умов польоту, необхідних для скидання Talon-A. "Це станеться пізніше в році", - сказав Міллман.
Stratolaunch скоротив операції , звільнив більшість своїх співробітників і змішав плани створення парку ракет, запущених із повітря, після смерті засновника мільярдера Пола Аллена в жовтні 2018 року. Компанія утримувала на борту достатньо співробітників для управління дебютним рейсом літака-носія. що відбулось у квітні 2019 року. Stratolaunch затемнився більше року після цього. Врешті-решт він знайшов нове фінансування та найняв деяких співробітників, щоб відродити програму випробувань літаків-носіїв та переорієнтувати свій бізнес на гіперзвукові випробування.
Сучасний політ Рока, названого на честь великого і легендарного хижого птаха в міфології Близького Сходу, став кульмінацією цього відродження.
За матеріалами https://www.theverge.com